Wiiiiiii

Hallå där kött och blåbäär!:D
Nu kör Benjamin Wii och vi andra tittar på, haha! Amanda fick Wii resort om jag inte redan har berättat det, och det var ett bra köp för alla spelar det!
Har iaf idag läst ut boken "jag överlevde!" av mietek grocher, jude (alltså han det handlar om) en spännande bok om han som överlevde  4-5 år i Warsawa Ghettot och överlevt 9 konsentrationsläger. Han var typ den ända personen av alla hans stora släkt som överlevde. I boken berättar han hemska scener som han vart tvungen att sätt varje dag.När han kom till sverige vägde han 30 kilo och han var runt tjugo tror jag. Min brorsa fick boken av HONOM för han kom och föreläste för skolor, så boken är signerad. En riktigt hemsk bok som jag ändå rekomenderar.
Jag har typ börjat bli intresserad av andra världskriget efter jag besökte Auschwitz-Birkenau.
Hehe men allvarligt läs den boken!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0