hemma igeeen:)

Hallå där kött och blåbäär!:D

Nu måste jag ta och berätta lite saker som vi gjorde juuu!!! så jag börjar med att berätta om Auschwitz
Första dagen så besökte vi auschwitz, det var roligt att vara där men också fruktansvärt hemskt, med tanke på vad som har hänt där. Fatta den den där känslan att bara stå där, där för runt 60 år sen flera tusen judar som blev av med sina liv. Allt guiden berättade, allt man såg dvs hår, resväskor, tavlor (med personer)glasögon,  m.m.
En sak jag kommer ihåg mycket var ett litet rum, litet som en telefonkiosk, var det någon som var tvingad att sova i. På dagen jobba, och sen in i den där "cellen" och stå och sova... Eller som när vi fick gå in i "bränn rummet" där alla lik brändes upp...


Hehe lite känslosamt då men var tvungen att bara berätta det...
Sen åkte vi till auschwitz 2 birkenau eller vad det nu hette, där typ ennu mera folk hade dödats, hemskt var det där också men det har jag nog skrivit tillräckligt om. det var mycket större där men, nazisterna hade ju bränt upp ganska mycket när de förstog att tyskarna hade förlorat i kriget.


Då fick ni veta lite om det! Jag var tvungen att bara skriva av det.
Jag var fotograf ansvarig så mycke bilder togs av mammas system kamera;) här får ni bilderna från auschwitz
haha jag tvingade dem att INTE le.
tror mamma sa till mig att på skylten står det något som står på tyska. "Arbete ger frihet" ....
stänglset som bara hade ström på kvällen/natten så när när nån vakna hängde det lik där....

haha
gasburkarna...






hahahahah

Och lite från nr 2
toa rummet...


moster<3




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0